Cum se scot banii din buzunar?

O mare parte din banii mei, castigati cu greu in cele minim 8 ore de munca pe zi, se duc pe carti. Pot sa spun ca am o adictie pentru citit, una care ma ridica, evident, in ochii celor din jur, dar care imi cam goleste buzunarele, ca orice adictie din lumea asta. Imi plac cartile de tot felul, daca sunt bine scrise. In biblioteca mea gasesti de la carti de economie pana la carti de psihologie, de la literatura erotica pana la cea SF; toate aceste stiluri, extrem de diferite, le gasesti in biblioteca mea, ce a devenit de mult neincapatoare. Si, pentru ca as fi in stare sa mananc carti pe paine, la propriu, daca mi-ar mai ramane bani si de paine, am invatat sa am rabdare si astept perioadele de reduceri carti sau macar sa am grija sa nu imi iau niciodata o carte la pret intreg, chiar daca nu e o perioada de reduceri pentru toate cartile, ci doar cartea respectiva este la o promotie speciala. Insa, credeti sau nu, nu despre cartile mele cumparate la reduceri vreau sa va povestesc, ci sa va spun o intamplare care seamana mai degraba cu o lectie de marketing pe care toti ar trebui sa o invete, magazinele si clientii deopotriva; magazinele, pentru a avea castiguri mai mari, clientii, pentru a invata sa nu se mai lase manipulati. 

Bun, revenind la carti, se facea ca intr-o zi, cand stiam ca s-au dat startul la promotii, ma infiintez in libraria mea preferata. Ma uit, analizez, citesc randuri si pasaje intregi, aleg, iar ma uit, iar pun in cos, pentru ca la final sa ajung la casa cu nu mai putin de 12 carti. Bun, fericita nevoie mare ca facusem un deal foarte bun, reducerile fiind destul de substantiale, in timp ce asteptam la o coada de vreo 7-8 oameni inaintea mea, ma uitam curioasa imprejur, poate, poate mi se mai iveste in fata ochilor o carte mult dorita si mult redusa. Dar, in loc de carte, mi se iveste altceva: un stand stralucitor si mandru cu ceasuri frumoase, care te ademeneau sa le iei acasa si cu un afis care nu avea cum sa te lase rece: ceasuri la reducere.  Bineinteles ca am iesit din rand, le-am analizat, am probat cateva dintre ele si uite asa, simplu, fara sa-mi dau seama, ma trezesc din nou la casa cu 12 carti si un ceas de toata frumusetea. Abia cand am ajuns acasa m-a lovit intrebarea: ce cauta ceasurile intr-o librarie? Si imediat am realizat ca am fost usor manipulata, desi nu mi-a pasat deloc, ca acel stand era plasat exact unde trebuie, ca atragea si afisul pe care scria mare “ceasuri la reducere” si ca, in definitiv, te faceau sa crezi ca ai nevoie de macar unul din ele. Sincer, atunci nici nu m-am gandit la asta, am avut parte de o experienta placuta si am platit pentru ea si pentru produs, insa cred ca ar trebui totusi sa reusim sa ne si intrebam, inainte de a cumpara ceva, daca avem cu adevarat nevoie de acel produs sau daca vrem cu adevarat acel produs. 

In rest, numai de bine pentru cei care au gandit aceasta strategie de a-si creste vanzarile si prin vanzarea altor produse decat cele de baza!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu