Aaaaaaaaaaaaapropo de ce scriam io ieri (postarea anterioara, pentru cei 1000 de fani care inca nu au citit), nu stiu din ce motive obscure pe care le-am uitat pe parcursul acestui an, sunt abonata la neste newsletters de la ejobs. Si imi vine ASTA azi in email. Si deschid. Si citesc. Sa vad si eu, fac ceva gresit, nu imi dau destul silinta?
Se pare ca asa e.
Inainte de a izbucni in ras ( pentru ca acel articol sigur e scris de un puber de 14 ani, care nu stie care-i faza cu interviurile si job-urile prin ro, sau un om mai…intarziat care nu a muncit deloc la viata lui si habar nu are ce se intampla pe Terra), sa ne oprim putin pentru a discuta cateva lucruri. Le luam pe liniute, sistematic, asa cum imi place mie:(ah, titlul articolului e: Cum poti obtine jobul dorit in urma interviului)
- In afara de a decide ce costum sa porti si cum sa ajungi la interviu mai devreme, trebuie neaparat sa faci cercetari asupra companiei si asupra competitiei sale, cu ajutorul motoarelor de cautare (Google, Yahoo, …). Afla ultimele stiri si cat mai multe amanunte despre istoria companiei si ale domeniului acesteia.
Intrebarea pertinenta si logica ce se impune este: De ce as face asta? De ce m-as obosi sa fac research serios despre compania lor? Da, le vizitez site-ul, citesc sa vad cu ce se ocupa sa stiu in linii mari in ce doresc sa ma bag, sa vad daca se merita…Si cam atat. Pentru ce ma intereseaza planurile lor de afaceri in detaliu inainte de a sti daca iau jobul? Nu ma intereseaza. Nici pe ei nu ii prea intereseaza sa auda asta de la mine. Asta e primul argument. Al doilea ar fi: pentru ce ma obosesc eu sa fac acest research cand eu ajung la interviu si ei nici nu mi-au citit cv-ul? Va dau exemplu? Preferatul meu: Oh, ai deja doua facultati terminate?? (am mentionat pe cv cum ca am un an la litere, neterminat, si ca sunt in anul I la CRP; am mentionat si ca am 20 de ani, lucruri care bineinteles au fost trecute cu vederea).
- Pune intervievatorului intrebari despre companie si nevoile acesteia, in ceea ce priveste postul pentru care candidezi. Asculta cu atentie ceea ce iti spune si incearca sa citesti printre randuri. Raspunde cu entuziasm, dar si cu atentie, cum vei putea ajuta compania si cum poti raspunde nevoilor acesteia.
Spre sfarsitul interviului, poti discuta cu intervievatorul cateva din ideile pe care ti le-ai formulat cu grija inaintea interviului. Intervievatorul va fi impresionat de sarguinta ta si de sinceritatea ideilor tale, atata timp cat vei evita sa fii critic.
Deci cum? Nu pricep cum vine treaba asta. Nu o pricep nici sa ma impusti. Ajung la interviu si acolo trebuie sa stiu deja totul despre companie, sa fiu extraordinara, si foarte important, sa le fiu deja angajatul cel mai loial. Va mai amintiti ce am scris ieri despre pretentii exagerate si oferte execrabile? Da, se aplica si aici. Si da, astept o prezentare detaliata a companiei si a postului pentru care vreau sa aplic cand ma duc la interviu. Si da, voi fi critica daca e de rahat jobul. Si nu, nu sunt chiar atat de tampita incat sa stau sa accept o oferta jalnica fara sa spun ceva.
- Vorbeste, ca si cand deja ai obtinut jobul, despre lucrurile pe care de-abia astepti sa le faci de indata ce incepi lucrul acolo.
Mi se pare absolut disperat si oribil sa faci acest lucru. E ca atunci cand dai peste un angajator care te cheama la interviu si de cum iti pune doua trei intrebari, ii mirosi disperarea. Pentru ca jobul e oribil si nimeni nu il vrea. Cam acelasi lucru.
- Intreaba cand poti incepe lucrul: saptamana urmatoare sau peste doua saptamani – punand o intrebare de acest tip, poti obtine un raspuns favorabil de la angajator mai devreme decat oferta oficiala.
DIn nou, miroase a disperare de la o posta.
Si acum partea mea preferata:
- Un interviu de succes poate fi urmat de o oferta in doar cateva zile, daca stii sa actionezi ca un adevarat profesionist.
Mai intai, da un scurt telefon intervievatorului pentru a-i multumi pentru timpul acordat – daca nu este disponibil, trimite-i un email. Apoi, trimite-i o scrisoare, batuta la masina sau scrisa de mana, care sa includa cateva idei personale, inovatoare, care ar putea ajuta compania sa se dezvolte. Poti include o scurta documentatie – orice ar putea convinge cat de serios doresti sa contribui la succesul companiei.
Vrea careva sa comenteze pe marginea acestui paragraf? Nimeni?? Inteleg, am pierdut si eu sirul din cauza rasetelor isterice.
- Daca nu obtii un raspuns pentru nici una dintre aceste incercari intr-o saptamana, poti suna intervievatorul sau managerul departamentului de HR pentru a-ti exprima din nou entuziasmul pentru acest job
Nu cred ca mai e nevoie de comentariu.
Ghiciti cine nu va mai primi de azi inainte newsletters de la ejobs?
Botache! Botache!